استایل شخصی خود را پیدا کنید:

کلید عالی به نظر رسیدن در پوشش، پیروی از آخرین لباس‌های مد روز نیست بلکه این است که به سبک شخصی خودتان وفادار بمانید. اما اگر ندانید سبک شخصی شما چیست باید چه کرد؟

شما با توجه به روحیات، سبک زندگی، شکل کلی بدن و سلایق‌تان می‌توانید اصولی را برای لباس پوشیدن خودتان تعیین کنید و استایل شخصی خودتان را پیدا کنید. همینطور می‌توانید با جست و جو کردن در دنیای مد از دیگران الهام بگیرید، و با آزمودن انواع مُدها و سبک‌ها، سبک منحصر به فرد خودتان را بسازید.

سبک شخصی چیست؟

سبک به روش خاص یک فرد برای بیان و یا ابراز خود اشاره دارد. در دنیای مُد، «استایل» معمولاً مخفف «استایل شخصی» یا راه و روشی است که فرد از طریق انتخاب‌ لباس، اکسسوری، مدل مو، و طریقی که آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهد، خود را می‌آراید و به دیگران بیان می‌کند.

نکته مطلب این است که سبک شخصی شما باید منعکس کننده علایق و سبک زندگی شما باشد اما به شیوه‌ای خلاقانه. هنگامی که یک سبک شخصی ایجاد می‌کنید، یک «تصویر» و کمد لباسی منحصر به فرد ایجاد می‌کنید که به شما کمک می‌کند تا خود را ابراز کنید و شخصی را که می خواهید باشید تجسم ببخشید.

این «تصویر» یا همان «استایل شخصیِ» شما نه تنها می‌تواند تأثیر زیادی بر برداشت‌ها و قضاوت‌های مردم از شما داشته باشد، بلکه می‌تواند ابزاری برای پیشرفت اجتماعی و کاری شما باشد و یا حتی کمک کند افرادی شبیه خود را پیدا کنید و به حلقه دوستان خود بیافزایید.

«استایل شخصی» شما ترکیبی منحصربه‌فرد از دسته‌هایی (مانند کلاسیک، مُد روز، سنتی و غیره) است که کارهایی که انجام می‌دهید، اینکه چه کسی هستید و چه چیزهایی را دوست دارید را در بر می‌گیرد. در حالی که استایل شما ممکن است تحت تأثیر بسیاری از دسته بندی‌های مد باشد، یک دسته بندی مد غالب خواهید داشت.

ویژگی سبک این است که بی‌زمان است. آنچه امروز مُد است ممکن است فردا نباشد. کسی که شیک است ممکن است از روند مُد پیروی کند یا نکند، اما همیشه به زیبایی شناسی خود وفادار می ماند. سبک شخصی به‌جای دنبال کردن ساده مُدهای روز، در مورد خَلق و افزودن بخشی از حس خودتان به نحوه لباس پوشیدنتان است.

چگونه استایل شخصی خود را پیدا کنید؟

یافتن سبک شخصی خودتان کاری نیست که بتوانید یک شبه انجام دهید. اما راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای آگاهی از لباسی که برای شما مناسب است استفاده کنید.

در قدم اول به کمد لباس خودتان نگاه کنید. به لباس‌هایی که دارید فکر کنید کدام یک شما را خوشحال می‌کند؟ اقلام مورد علاقه شما در کمد شما چیست؟ این لباس‌ها  را بیرون بکشید و به این فکر کنید که چرا احساس خوبیJ به شما می‌دهند. به وجوه مشترک آنها توجه کنید. آیا در رنگ یا جنس پارچه وجوه مشترکی دارند؟

دوم: از مُد الهام بگیرید. وقتی به دنبال الهام گرفتن از مُد هستید، از خانواده و دوستانی که سبک آنها را تحسین می‌کنید شروع کنید. زمانی را در رسانه‌های اجتماعی بگذرانید و نحوه لباس پوشیدن دوستان و افراد مشهور را مشاهده کنید، از لباس‌های غیررسمی گرفته تا لباس‌های رسمی و اداری. وبلاگ‌ها مملو از نکات مُد و الهام‌بخش هستند، بنابراین چند وبلاگ مُد را پیدا کنید و آن‌ها را برای لباس‌های مورد علاقه خود جستجو کنید. اگر «استایلِ» فرد مشهور یا اینفلوئنسری را دوست دارید، سعی کنید دریابید که استایل آن‌ها را چه چیز متمایز می‌کند و به دنبال الهام گرفتن از آنها باشید.

سوم: یک روزنامه دیواریِ (خیلی دهه شصتی طورJ) مُد ایجاد کنید. این روز‌ها پینترست این کار را برای شما می‌کند. جمع‌آوری عکس‌ها، تکه پارچه‌ها و سایر منابع، یک راه عالی برای این کار است. هنگامی که منابع الهام‌بخش خودتان را جمع‌آوری کردید، حتی اگر منابع الهام شما خیلی پراکنده و گیج‌کننده به نظر برسد، ممکن است متوجه همپوشانی خاصی درباره آن‌ها شوید بنابراین می‌توانید از این موضوع هم به نتیجه برسید . سپس دو یا سه تصویر را انتخاب کنید که بهترین نمونه تصاویر جمع‌آوری شده هستند و آن‌ها را مثلاً در تلفن همراه خود نگه دارید تا بتوانید هنگام خرید به آنها نگاه کنید.

چهارم: با انتخاب سبک منحصر به فرد خود، آزمایش کنید. هنگامی که مجموعه کوچک خود را ساختید، وقت آن است که قطعات منحصر به فردی را به کمد لباس خود اضافه کنید که شخصیتِ سبکِ شما را نشان دهد. این ممکن است شامل آزمایش‌هایی باشد، بنابراین به یاد داشته باشید که اگر نظر خود را تغییر دادید اشکالی ندارد. سبکِ شخصی، بازی با مُد است تا کشف کنید که کدام لباس بهترین احساس را در شما ایجاد می‌کند. با اکسسوری‌های پررنگ و رنگ‌های جیغ J شروع کنید و سپس روی ترکیب و تطبیق طرح‌ها و بافت‌ها کار کنید.

بانو ادیت هد
بانو ادیت هد

نکته اینکه از جزییات غافل نشوید. جزییات همواره نقش مهمی در به یادماندنی‌ترین پوشش‌ها داشته و دارند. گاهی جزییات، امضای افراد مشهور دنیای مُد هستند. کافی است عینک بانو ادیت هِد (طراح مشهور لباس در سینما)، دستمال سر گریس کلی (هنرپیشه شهیر سینما و ملکه فقید کشور موناکو) را به یاد بیاورید. شما هم می‌توانید یک اکسسوری مثل گردنبند، دستبند یا دستمال سر را به عنوان امضاء انتخاب کرده و همیشه از آن استفاده کنید. به طوری که همه‌ی افراد استایل شما را با آن به یاد بیاورند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید